Dit is een bijlage die opent in hetzelfde venster 'Overzicht van alle adressen met bestemming deaithandelsbestemming buiten de kernwinkelgebieden.'.










 
 
 
 
 
 
 
De heer Naam  
 
Per e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxx.xx 
 
Reuver: 
3 mei 2023                                       verzenddatum: 4 mei 2023 
uw kenmerk: 
 
zaaknummer: 
0889321678 
onderwerp: 
besluit 
 
 
Geachte heer Naam, 
 
 
Op 15 april 2023 ontvingen wij van u  een verzoek op grond van de Woo. U vraagt om 
overzicht van alle panden  met detailhandelsbestemming buiten de kernwinkelgebieden die 
in 2023 een brief  hebben ontvangen waarin staat dat de gemeente voornemens is om de 
bestemming er vanaf te halen.  
 
In deze brief leest u ons besluit. 
 
Regelgeving 
Uw  verzoek  hebben  wij  beoordeeld  aan  de  hand  van  artikel  4.1  van  de  Wet  open 
overheid en artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht. 
 
Inventarisatie 
Op  basis  van  uw  verzoek  hebben  we  1  document  aangetroffen.  Dit  is  een  lijst  met 
panden  met  detailhandelsbestemming  buiten  de  kernwinkelgebieden  die  dit  jaar  een 
brief  hebben  gekregen  waarin  staat  dat  de  gemeente  het  voornemen  heeft  de 
bestemming detailhandel te verwijderen.  
 
 
Toekenning 
We hebben besloten aan uw verzoek tegemoet te komen en de informatie waarom u 
vraagt, openbaar te maken. In onderstaande overwegingen leest u per document: 
Of we het openbaar maken en zo ja, welke afweging we hierbij maakten. Wanneer we 
informatie niet openbaar maken omdat er een of meerdere uitzonderingsgronden zijn, 
vermelden we dit.  
 
1)  Dit document bevat een lijst met adressen. Hierbij is  opgenomen straatnaam 
en huisnummer, postcode en woonplaats. We maken deze lijst in zijn geheel 
openbaar.  
 
 

 
Overwegingen 
We wijzen u als eerste op het volgende. 
Iedereen heeft het recht om overheidsinformatie op te vragen. Het uitgangspunt is dat 
overheidsinformatie openbaar is, tenzij er uitzonderingsgronden zijn die dit beperken. 
De  uitzonderingsgronden  staan  in  hoofdstuk  5  van  de  Woo.  Wij  wegen  hierbij  het 
algemeen belang van de overheid af tegen de belangen die de uitzonderingsgronden 
beschermen.  
 
Wanneer  het  gaat  om  informatie  waar  de  belangen  van  anderen  bij  betrokken  zijn, 
moeten we hen de mogelijkheid geven om een zienswijze in te dienen. Het is uiteindelijk 
aan ons om te beslissen of we de informatie openbaar maken.  
 
Ontbrekende documenten? 
Wij  benadrukken  dat  het  onze  bedoeling  is  om  alle  documenten  waarover  wij 
beschikken,  toe  te  zenden.  U  kunt  contact  opnemen  via  xxxx@xxxxxx.xx  o.v.v.  het 
zaaknummer  als  u  van  mening  bent  dat  documenten  ontbreken.  Als  wij  over  deze 
documenten beschikken, sturen we u  deze alsnog toe.  
 
Wijze van openbaarmaking en publicatie  
Dit besluit sturen wij u toe naar het e-mailadres dat u opgaf in uw verzoek.  
Dit besluit en de documenten die voor iedereen openbaar worden, publiceren we in ons 
elektronisch Gemeenteblad. 
 
 
 
 
 
Met vriendelijke groet, 
namens burgemeester en wethouders van Beesel, 
 
 
 
 
 
Naam medewerker 
Beleidsmedewerker, team Ruimtelijke Ordening 
 
 
 
Bezwaarclausule 
Als u het niet eens bent met dit besluit en u bent belanghebbende, dan kunt u binnen 6 
weken na de verzenddatum van dit besluit, per post een bezwaarschrift indienen bij het 
college  van  burgemeester  en  wethouders  van  de  gemeente  Beesel,  Postbus  4750, 
5953 ZK in Reuver. Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en bevat uw naam, adres, 
dagtekening, het besluit waartegen het gericht is en de reden waarom u bezwaar maakt. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Bijlage(n): 1 (lijst panden)