De heer Naam
Per e-mail: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxx.xx
Reuver:
3 mei 2023 verzenddatum: 4 mei 2023
uw kenmerk:
zaaknummer:
0889321678
onderwerp:
besluit
Geachte heer Naam,
Op 15 april 2023 ontvingen wij van u een verzoek op grond van de Woo. U vraagt om
overzicht van alle panden met detailhandelsbestemming buiten de kernwinkelgebieden die
in 2023 een brief hebben ontvangen waarin staat dat de gemeente voornemens is om de
bestemming er vanaf te halen.
In deze brief leest u ons besluit.
Regelgeving
Uw verzoek hebben wij beoordeeld aan de hand van artikel 4.1 van de Wet open
overheid en artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht.
Inventarisatie
Op basis van uw verzoek hebben we 1 document aangetroffen. Dit is een lijst met
panden met detailhandelsbestemming buiten de kernwinkelgebieden die dit jaar een
brief hebben gekregen waarin staat dat de gemeente het voornemen heeft de
bestemming detailhandel te verwijderen.
Toekenning
We hebben besloten aan uw verzoek tegemoet te komen en de informatie waarom u
vraagt, openbaar te maken. In onderstaande overwegingen leest u per document:
Of we het openbaar maken en zo ja, welke afweging we hierbij maakten. Wanneer we
informatie niet openbaar maken omdat er een of meerdere uitzonderingsgronden zijn,
vermelden we dit.
1) Dit document bevat een lijst met adressen. Hierbij is opgenomen straatnaam
en huisnummer, postcode en woonplaats. We maken deze lijst in zijn geheel
openbaar.
Overwegingen
We wijzen u als eerste op het volgende.
Iedereen heeft het recht om overheidsinformatie op te vragen. Het uitgangspunt is dat
overheidsinformatie openbaar is, tenzij er uitzonderingsgronden zijn die dit beperken.
De uitzonderingsgronden staan in hoofdstuk 5 van de Woo. Wij wegen hierbij het
algemeen belang van de overheid af tegen de belangen die de uitzonderingsgronden
beschermen.
Wanneer het gaat om informatie waar de belangen van anderen bij betrokken zijn,
moeten we hen de mogelijkheid geven om een zienswijze in te dienen. Het is uiteindelijk
aan ons om te beslissen of we de informatie openbaar maken.
Ontbrekende documenten?
Wij benadrukken dat het onze bedoeling is om
alle documenten waarover wij
beschikken, toe te zenden. U kunt contact opnemen via xxxx@xxxxxx.xx o.v.v. het
zaaknummer als u van mening bent dat documenten ontbreken. Als wij over deze
documenten beschikken, sturen we u deze alsnog toe.
Wijze van openbaarmaking en publicatie
Dit besluit sturen wij u toe naar het e-mailadres dat u opgaf in uw verzoek.
Dit besluit en de documenten die voor iedereen openbaar worden, publiceren we in ons
elektronisch Gemeenteblad.
Met vriendelijke groet,
namens burgemeester en wethouders van Beesel,
Naam medewerker
Beleidsmedewerker, team Ruimtelijke Ordening
Bezwaarclausule
Als u het niet eens bent met dit besluit en u bent belanghebbende, dan kunt u binnen 6
weken na de verzenddatum van dit besluit, per post een bezwaarschrift indienen bij het
college van burgemeester en wethouders van de gemeente Beesel, Postbus 4750,
5953 ZK in Reuver. Het bezwaarschrift moet zijn ondertekend en bevat uw naam, adres,
dagtekening, het besluit waartegen het gericht is en de reden waarom u bezwaar maakt.
Bijlage(n): 1 (lijst panden)