Dit is een bijlage die opent in hetzelfde venster 'Wob-verzoek inzake geheimhoudingsprocedure en geheime documenten'.


 
 
Behandeld door 
L de Jong 
 Telefoon 
(020) 496 21 21 
E-mail 
xxxxxxxx@xxxxxxxxxxxx.xx 
Uw brief 
 
Ons kenmerk 
 
2019-001408 
NH Nieuws 
Bijlage(n) 
Postbus 9823  
 
1006 AM AMSTERDAM  
Verzonden 
 
 
 
 
Betreft 
 
Ouderkerk aan de Amstel 
NH Nieuws WOB verzoek geheimhouding en 
1 februari 2019 
vertrouwelijkheid stukken 2018  
 
 
Geachte heer, mevrouw , 
 
Graag informeren wij u over uw verzoek van 4 januari 2019  inzake het toesturen van 
documenten aangaande door het college en/of gemeenteraad geheim verklaarde 
stukken. 
 
De raad heeft in 2018 één geheim stuk besproken. Dit betrok een personele 
aangelegenheid.  
 
Alhoewel de opgevraagde informatie valt onder de definitie van bestuurlijke 
aangelegenheid op grond van de Wob, is deze informatie voor wat betreft de 
gevraagde notulen reeds openbaar gemaakt op de website van de gemeente Ouder-
Amstel.  
 
De overige documenten waarom u verzoekt zijn echter niet beschikbaar en behoeven 
derhalve dan ook niet te worden verstrekt. Dergelijke documenten zijn niet feitelijk bij 
het bestuursorgaan aanwezig. Het bestuursorgaan is niet verplicht documenten die er 
niet zijn, te vergaren, te bewerken of op te stellen. Wij verwijzen u derhalve naar de 
uitspraak van ABRvS 7 juni 2007, LJN: BA7618 waaruit kan worden afgeleid dat een 
bestuursorgaan niet verplicht is een overzicht te maken.  
 
De gemeente hoeft dus geen overzichten te concipiëren om te voldoen aan het Wob-
verzoek. 
 
Hoogachtend, 
Burgemeester en wethouders van Ouder-Amstel, 
namens dezen, 
 
 
 
mw. L de Jong 
Allround Juridisch Adviseur Duo+ 
 
 
 
 
 
 
 

 
 
Ingevolge het bepaalde in de Algemene wet bestuursrecht kunt u tegen dit besluit binnen 6 weken na de 
verzenddatum een bezwaarschrift indienen bij het college van burgemeester en wethouders, Postbus 35, 
1190 AA Ouderkerk aan de  Amstel. In het bezwaarschrift dient u tenminste te vermelden: 
 
- uw naam en adres; 
- de dagtekening van het bezwaarschrift; 
- een omschrijving van het besluit waartegen uw bezwaarschrift zich richt; 
- de redenen waarom u het bezwaarschrift tegen het besluit indient (bezwaargronden). 
 
Het indienen van een bezwaarschrift betekent niet automatisch dat het besluit waartegen het bezwaar is 
gericht niet langer geldt. Ingevolge de Algemene wet bestuursrecht kunt u hiertoe desgewenst naast uw 
bezwaarschrift wel een verzoek om een voorlopige voorziening indienen bij de voorzieningenrechter van de 
Rechtbank Amsterdam, sector bestuursrecht, Postbus 84500, 1080 BN Amsterdam. Aan het indienen van 
een verzoek om voorlopige voorziening zijn kosten verbonden, die aan de rechtbank moeten worden 
betaald. 
 
Nadere informatie over het bovenstaande kan worden verkregen bij één van onze juridische medewerkers. 
Telefoon: (020) 496 21 21.