Afdeling
Middelen
Behandeld door
Juridische zaken
Telefoonnummer
(0318) 538 538
Zaaknummer
1685261
Ons kenmerk
Mevrouw L. Hamming
Uw brief van
2 juni 2020
via xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxx.xx
Datum
20 juli 2020
Onderwerp
Uw verzoek vi
a www.wob-knop.nl, buiten
behandeling stelling
Geachte mevrouw Hamming,
Op 2 juni 2020 ontvingen wij via het gemeentelijk e-mailadres uw verzoek om informatie waarbij u een
beroep doet op de Wet openbaarheid van bestuur (hierna: Wob). Concreet vraagt u om
openbaarmaking van documenten die betrekking hebben op de geheimhoudingsprocedures uit de
Gemeentewet. U heeft het Wob-verzoek ingediend via de websit
e www.wob-knop.nl. Omdat uw Wob-verzoek niet voldeed aan de vereisten om in behandeling te worden genomen,
hebben wij u bij brief van 7 juli 2020, verzonden 8 juli 2020, in de gelegenheid gesteld om de
ontbrekende gegevens aan te vullen
vóór 17 juli 2020. In deze brief stond tevens aangegeven dat,
indien u niet of niet tijdig reageert, dit er toe kon leiden dat wij uw verzoek niet in behandeling kunnen
nemen of moeten afwijzen.
Ons besluit
Wij hebben binnen de door ons gestelde termijn geen reactie van u mogen ontvangen. Ook nadien tot
heden hebben wij geen reactie mogen ontvangen. Wij zijn van mening dat de door ons geboden
termijn ruim voldoende was voor een reactie van uw zijde. Wij hebben daarom op grond van artikel
4:5, eerste lid sub a en c van de Algemene wet bestuursrecht besloten om uw verzoek niet in
behandeling te nemen omdat u niet heeft voldaan aan de voorwaarden voor het in behandeling
nemen van de aanvraag, dan wel dat de door u verstrekte gegevens en bescheiden onvoldoende zijn
voor de beoordeling van uw Wob-verzoek en voor de voorbereiding van de beschikking.
Wij wijzen u erop dat het u uiteraard vrij staat om een nieuw Wob-verzoek in te dienen, waarbij onze
voorkeur uitgaat naar een schriftelijke indiening via het gemeentelijk postbusadres. .
Vragen? Voor vragen kunt u contact opnemen met het Klantcontactcentrum. Zij zijn op werkdagen bereikbaar
van 8.30 - 17.00 uur via telefoonnummer (0318) 538 538. U kunt vragen naar de Wob-coördinator.
Met vriendelijke groet,
namens burgemeester en wethouders,
b/a
mevrouw drs. A.P.W. van de Klift
algemeen directeur
Raadhuisplein 1 • 3901 GA Veenendaal • Postbus 1100 • 3900 BC Veenendaal
Tel. (0318) 538 538 • Fax (0318) 510 414 •
www.veenendaal.nl • www.veenendaal.nl/vraag
Kenmerk 2020/1685261
Pagina 2
Bezwaarclausule
Bent u het niet eens met dit besluit? Dan kunt u of een andere belanghebbende binnen zes weken na
verzenddatum van het besluit een gemotiveerd bezwaarschrift sturen aan de raad/ het college van burgemeester
en wethouders/ de burgemeester (zie ondertekening brief), Postbus 1100, 3900 BC Veenendaal.
In het bezwaarschrift vermeldt u het volgende:
-
uw naam, adres, datum en ondertekening;
-
een omschrijving van het besluit waar het bezwaar tegen gericht is (u kunt bijvoorbeeld de datum en het
kenmerk van deze brief vermelden of een kopie meesturen);
-
de reden waarom u bezwaar instelt.
Digitaal indienen
U kunt uw bezwaarschrift ook digitaal indienen via een webformulier op het digitale loket van de gemeentewebsite
(trefwoord: “bezwaar en beroep”). Daarvoor moet u wel beschikken over een elektronische handtekening (
DigiD).
Op onze site www.veenendaal.nl is tevens meer informatie te vinden.
Voorlopige voorziening
Een bezwaarschrift schort de werking van dit besluit niet op. Als u dat wilt en u spoedeisend belang heb, kunt u
daarnaast bij de voorzieningenrechter van de rechtbank Midden-Nederland, afdeling bestuursrecht, een verzoek
om een voorlopige voorziening indienen. Hiervoor is griffierecht verschuldigd. Het adres daarvoor is:
Postbus 16005, 3500 DA Utrecht.
U kunt ook digitaal het verzoekschrift indienen en wel via
http://loket.rechtspraak.nl/bestuursrecht. Daarvoor
moet u ook beschikken over een elektronische handtekening (
DigiD). Op deze site is tevens meer informatie te
vinden.
Raadhuisplein 1 • 3901 GA Veenendaal • Postbus 1100 • 3900 BC Veenendaal
Tel. (0318) 538 538 • Fax (0318) 510 414 •
www.veenendaal.nl •