Dit is een bijlage die opent in hetzelfde venster 'Overzicht kosten inhuren externe juridische hulp'.


 
 
 
 
PER E-MAIL 
Behandeld door: 
Juridische Zaken 
J. Leenen 
Telefoonnummer: 
(0493) 671 212 
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxx.xx    
 
Uw brief: 
27 maart 2021 
 
Uw kenmerk: 
 
 
Zaaknummer: 
2021020284  
 
Bijlage(n): 
-- 
 
Verzenddatum: 
20 mei 2021 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Onderwerp: Besluit Wob-verzoek  
 
 
 
Beste  Onbekend, 
 
Op 27 maart 2021 heeft u per e-mail een verzoek bij ons ingediend op grond van de Wet 
openbaarheid van bestuur (Wob).  
 
In onze mail van 14 april 2021 hebben wij u erop gewezen dat de gemeente Asten de 
elektronische weg niet heeft opengesteld voor het indienen van Wob-verzoeken (artikel 
2:15 van de Algemene wet bestursrecht – in het vervolg: Awb). Wij hebben u in de 
gelegenheid gesteld om dit geconstateerde gebrek te herstellen, door uiterlijk 28 april 
2021 het Wob-verzoek alsnog per post in te dienen. Hierbij hebben wij tevens de 
beslistermijn opgeschort. U heeft van de geboden gelegenheid geen gebruik gemaakt.  
 
Besluit op uw Wob-verzoek 
Wij besluiten om uw verzoek buiten behandeling te laten, op grond van artikel 4:5 van de 
Awb. Dit betekent dat uw Wob-verzoek niet inhoudelijk wordt behandeld.  
 
Bent u het niet eens met dit besluit? 
Dan kunt u bezwaar maken. In dat geval adviseren wij u om eerst telefonisch contact met 
ons op te nemen. We nemen samen met u het besluit door. Als we er niet uitkomen kunt 
u een bezwaarschrift indienen. Hoe u dat moet doen kunt u hieronder lezen. 
 
Zorgt u er in ieder geval voor dat u het bezwaarschrift indient binnen zes weken na de 
dag waarop het besluit is bekend gemaakt (verzonden, uitgereikt of gepubliceerd). 
Daarmee voorkomt u dat wij uw bezwaarschrift niet meer kunnen behandelen. 
 
Hoe maakt u bezwaar? 
U kunt uw bezwaarschrift schriftelijk indienen. U stuurt uw bezwaarschrift naar Het 
college van burgemeester en wethouders van de gemeente Asten, Postbus 290, 5720 AG 
Asten. 
 
In uw bezwaarschrift moet het volgende staan: 
−  uw naam, adres en graag ook uw telefoonnummer; 
   Koningsplein 3  |  5721 GJ  Asten  |  
  Postbus 290  |  5720 AG  Asten 
*2021033604* 
T  (0493)  671 212  |  F  (0493)  671 213  |  www.asten.nl  |  xxxxxxxx@xxxxx.xx 
IBAN  Rekeningnummer:  NL16  BNGH  028.50.00.519  |  BIC-code BNG:  BNGHNL2G 

−  een duidelijke omschrijving van het besluit waartegen u bezwaar maakt (wij 
stellen het op prijs als u een kopie van het besluit meestuurt); 
−  de reden waarom u bezwaar maakt; 
−  de datum en de handtekening. 
 
Het indienen van een bezwaarschrift heeft geen schorsende werking. Dat betekent dat het 
besluit blijft gelden in de tijd dat uw bezwaarschrift in behandeling is. Als u dit niet wilt, 
bijvoorbeeld omdat het besluit onherstelbare gevolgen voor u heeft, dan kunt u een 
verzoek om een voorlopige voorziening indienen. U kunt in dat geval de 
voorzieningenrechter van de Rechtbank Oost-Brabant vragen een voorlopige voorziening 
te treffen. 
Dit kan alleen als u binnen de termijn een bezwaarschrift heeft ingediend. Het adres van 
de Rechtbank Oost-Brabant is Postbus 90125, 5200 MA ’s-Hertogenbosch. 
 
Neem gerust contact op 
Als u naar aanleiding van deze brief nog vragen heeft, dan kunt u contact opnemen met het 
taakveld Juridische Zaken van de gemeente Asten via telefoonnummer (0493) 671 212 of 
per e-mail xxxxxxxx@xxxxx.xx. 
Wij verzoeken u bij eventuele vervolgcorrespondentie of contact met de gemeente 
bovenstaand zaaknummer te vermelden. 
 
 
Met vriendelijke groet, 
namens het college van burgemeester en wethouders van Asten 
  
 
 
Taakveld Juridische Zaken 
Team Advies & Ondersteuning 
Gemeente Asten 
 
-2-