Gemeente Midden-Groningen
IBAN NL 45 BNGH 0285 1729 48
Postbus 75
Tel.nr: (0598)-373737
9600 AB Hoogezand
www.midden-groningen.nl
Mevrouw A. Verstappen
Verzonden via:
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx@xxxxxxxx.xx
Team Juridisch Advies Inkoop en Contracten
Datum:
18 maart 2022
Verzenddatum:
18 maart 2022
Uw kenmerk:
Zaak:
813137
Behandeld door: J.J. Woo
Mailadres:
xxxxxxxx@xxxxxxxxxxxxxxxx.xx
Bijlage(n):
Onderwerp:
Ontvangstbevestiging en verzuimherstel Wob-verzoek
Geachte mevrouw Verstappen,
Hierbij bevestigen wij de ontvangst van uw informatieverzoek op grond van de Wet openbaarheid
van bestuur (hierna: Wob). Wij hebben uw verzoek per e-mail ontvangen op 25 februari 2022.
Gelegenheid tot aanvullen verzoek
Wij kunnen uw verzoek (nog) niet behandelen, omdat u het verzoek per e-mail heeft ingediend,
terwijl deze weg voor Wob-verzoeken niet is opengesteld door het college van B&W van Midden-
Groningen (artikel 2:15, eerste lid, Algemene wet bestuursrecht).
Verder volgt uit artikel 4:2, eerste lid, van de Algemene wet bestuursrecht dat een aanvraag dient
te worden ondertekend en tenminste te bevatten naam en adres van de aanvrager, de dagtekening
en een aanduiding van de beschikking die wordt gevraagd. Uw verzoek is niet ondertekend en uw
adres ontbreekt.
U kunt uw verzoek binnen twee weken na verzenddatum van deze brief aanvullen door het verzoek:
-
per brief of fax (0598 - 37 36 99) in te dienen; en
-
te voorzien van uw handtekening én uw adres
Vervolg Als u het verzoek niet op de vermelde manier aanvult, dan behandelen we uw verzoek niet. U
ontvangt daarover dan een brief binnen vier weken na het ongebruikt verstrijken van de twee
weken termijn.
Als u uw verzoek op de juiste manier aanvult, dan behandelen wij uw verzoek alsnog. Binnen 4
weken na de dag van ontvangst zou een besluit op uw verzoek genomen worden, maar die termijn
wordt opgeschort gedurende de tijd die u nodig heeft voor de aanvulling. Deze opgeschorte termijn
Pagina:
2 van 2
Zaak:
813137
Onderwerp:
Ontvangstbevestiging en verzuimherstel
Wob-verzoek
kan met vier weken worden verlengd. Indien besloten wordt tot verlenging, ontvangt u hiervan voor
de afloop van de opgeschorte termijn bericht.
Wettelijke bepalingen
Deze brief is gebaseerd op de artikelen 2:15, 4:2, 4:5 en 4:15 van de Algemene wet bestuursrecht.
Wij vertrouwen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
namens het college van burgemeester en wethouders,
J.J. Woo
Juridisch medewerker
Deze brief is digitaal vervaardigd en daarom niet ondertekend.