Afwijzen demonstratie 19 december 2020
Geachte Gemeente Hilversum,
Op 19 december j.l zou er een demonstratie plaatsvinden in Hilversum. Op 18 december kreeg Eldor Van Feggelen te horen dat deze demonstratie niet doorging.
Deze demonstratie werd zelfs verboden.
Terwijl hij 17 december wel te horen kreeg dat de demonstratie mocht plaats vinden. Graag zou ik het gesprek willen inzien tussen Burgermeester Pieter Broertjes, Politie en degene die deze demonstratie afkeurde op vrijdag. Ik wil graag alle correspondentie inzien van Burgermeester P.I. Pieter Broertjes en de politie van
13/ 14/15/16/17/18/19 december 2020 over deze demonstratie en degene die deze demonstratie afwees met onderbouwde reden.
Hoogachtend,
M Ooijen
Geachte heer, mevrouw Ooijen
Bij e-mail van 21 december 2020 heeft u een bericht gestuurd waarin u
aangeeft een verzoek te doen met een beroep op de Wet openbaarheid van
bestuur (Wob). Het verzoek betreft - verkort weergegeven - documenten
inzake het afwijzen van een demonstratie op 19 december 2020.
Schriftelijke indiening per post of door persoonlijke afgifte
Hierbij berichten wij u dat het niet mogelijk is om per e-mail
(elektronisch bericht) een Wob-verzoek in te dienen. De gemeente Hilversum
heeft de elektronische weg ten aanzien van het indienen van Wob-verzoeken
niet opengesteld (artikel 2:15 Algemene wet bestuursrecht). Aangezien ik
geen (post)adres van u heb ontvangen stuur ik u deze e-mail (dit betekent
echter niet dat de digitale weg wordt opengesteld).
Wij stellen u op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht
in de gelegenheid om uw Wob-verzoek alsnog schriftelijk en ondertekend in
te dienen (geen e-mail, fax of scan) welke u:
1. per post kunt sturen aan het college van burgemeester en
wethouders,
Postbus 9900, 1201 GM Hilversum of;
2. persoonlijk af kunt geven bij het loket Publiekszaken op de
Oude Enghweg 23 te Hilversum, op werkdagen tussen 9.00 en 13.00 uur.
Opschorting
Op grond van artikel 4:15, eerste lid, onder a, van de Algemene wet
bestuursrecht schorten wij de behandeling van uw verzoek op totdat wij een
schriftelijk ingediend Wob-verzoek en precisering van u hebben ontvangen.
Als wij het schriftelijk ingediende Wob-verzoek en precisering niet
uiterlijk op 23 januari 2021 hebben ontvangen, zullen wij uw Wob-verzoek
op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht niet in
behandeling nemen.
Kosten
Tot slot berichten wij u dat wij voor het toesturen van documenten kosten
in rekening brengen. Op grond van de Legesverordening bedragen die kosten
voor 11 of meer pagina’s (zowel papieren kopie als het digitaal
verstrekken van bewerkte documenten) € 0,35 per pagina op A4-formaat. Voor
minder dan 11 pagina’s brengen wij geen leges in rekening. Documenten die
openbaar worden gemaakt kunnen altijd kosteloos worden ingezien op het
raadhuis.
Hoogachtend,
Burgemeester en wethouders van Hilversum,
namens dezen,
[persoonsnaam]
Jurist afdeling Interne advisering
Geachte mevrouw Ooijen,
Naar aanleiding van onderstaande e-mail kan ik u als volgt berichten.
Ik stel vast dat u geen gehoor heeft gegeven aan onderstaand verzoek.
Tevens stel ik vast dat wij ook geen postadres van u hebben ontvangen
waardoor ik genoodzaakt ben om dit besluit per e-mail aan u kenbaar te
maken.
Met vriendelijke groet,
[persoonsnaam]
Van: Molema, Johan
Verzonden: dinsdag 12 januari 2021 14:26
Aan: '[mailadres]' <[mailadres]>
Onderwerp: Wob inzake het afwijzen van een demonstratie op 19 december
2020
Geachte heer, mevrouw Ooijen
Bij e-mail van 21 december 2020 heeft u een bericht gestuurd waarin u
aangeeft een verzoek te doen met een beroep op de Wet openbaarheid van
bestuur (Wob). Het verzoek betreft - verkort weergegeven - documenten
inzake het afwijzen van een demonstratie op 19 december 2020.
Schriftelijke indiening per post of door persoonlijke afgifte
Hierbij berichten wij u dat het niet mogelijk is om per e-mail
(elektronisch bericht) een Wob-verzoek in te dienen. De gemeente Hilversum
heeft de elektronische weg ten aanzien van het indienen van Wob-verzoeken
niet opengesteld (artikel 2:15 Algemene wet bestuursrecht). Aangezien ik
geen (post)adres van u heb ontvangen stuur ik u deze e-mail (dit betekent
echter niet dat de digitale weg wordt opengesteld).
Wij stellen u op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht
in de gelegenheid om uw Wob-verzoek alsnog schriftelijk en ondertekend in
te dienen (geen e-mail, fax of scan) welke u:
1. per post kunt sturen aan het college van burgemeester en
wethouders,
Postbus 9900, 1201 GM Hilversum of;
2. persoonlijk af kunt geven bij het loket Publiekszaken op de
Oude Enghweg 23 te Hilversum, op werkdagen tussen 9.00 en 13.00 uur.
Opschorting
Op grond van artikel 4:15, eerste lid, onder a, van de Algemene wet
bestuursrecht schorten wij de behandeling van uw verzoek op totdat wij een
schriftelijk ingediend Wob-verzoek en precisering van u hebben ontvangen.
Als wij het schriftelijk ingediende Wob-verzoek en precisering niet
uiterlijk op 23 januari 2021 hebben ontvangen, zullen wij uw Wob-verzoek
op grond van artikel 4:5 van de Algemene wet bestuursrecht niet in
behandeling nemen.
Kosten
Tot slot berichten wij u dat wij voor het toesturen van documenten kosten
in rekening brengen. Op grond van de Legesverordening bedragen die kosten
voor 11 of meer pagina’s (zowel papieren kopie als het digitaal
verstrekken van bewerkte documenten) € 0,35 per pagina op A4-formaat. Voor
minder dan 11 pagina’s brengen wij geen leges in rekening. Documenten die
openbaar worden gemaakt kunnen altijd kosteloos worden ingezien op het
raadhuis.
Hoogachtend,
Burgemeester en wethouders van Hilversum,
namens dezen,
[persoonsnaam]
Jurist afdeling Interne advisering